דף הבית >> שירותי המשרד >> גילוי עריות
 
ביטוח לאומי
אנו חוסכות לך את המבוכה והקושי בעמידה מול פקידים ורופאים בועדות , ועושות עבורך את מלוא עבודת הייצוג כדין. באמצעות השירות שלנו, את אינך נזקקת לספר בעצמך פרטים שלא נעימים לך, אנו עושות זאת במקומך.
 
מיצוי זכויותיך מול הביטוח הלאומי לצורך קבלת סל שיקום וקצבת נכות נותרים סודיים ואיש לא ידע על כך אם לא תרצי בזה. יחד עם זאת, חשוב למצות את הזכויות וללמוד לקבל תמיכה בדרך להחלמה ולשיקום ובניית אופק של תיקווה לעתיד טוב יותר, שיפצה על אובדן הילדות.
 
הצלחה בייצוגך משמעותה כי תוכלי לקבל מימון שכר לימוד לתואר אקדמי או תעודת מקצוע, תמיכה שוטפת בשיקום תעסוקתי המותאם לצרכיך, ועד קצבת נכות קבועה חודשית שתספק לך רשת הצלה וביטחון לאותן תקופות של נפילה לתהומות הנפש.
 
נתונים על גילוי עריות
למרבה הזוועה ישראל היא בין המדינות המובילות בעולם באחוז גילוי העריות באוכלוסיה.
על פי נתונים של רשויות המדינה ומרכזי הסיוע מדובר בהיקף אדיר של ילדים וילדות נפגעות גילוי עריות (0וגם נפגעים בנים), הצומחים וגדלים לקבוצה בוגרת עמוסת קשיים תפקודיים מורכבים ושונים מכל קבוצה אחרת.
 
בכל שנה מדווחים כ 5000 מקרים חדשים (הערכה זהירה) ,כשגורמים אחרים מעריכים כי המספר הוא לפחות כפול. המסקנה העולה מכך היא כי חיים בישראל כיום לכל הפחות 200,000 נשים וגברים נפגעי גילוי עריות .
 
החשיבות להערכה מספרית זו איננה רק בהיבט של הבנת גודל והיקף הזוועה, אלא בכדי להבין עד כמה אקוטי לייצר התיחסות ממשלית למניעתה ולשיקום השורדות ממנה.
 
גילוי עריות שונה מאד מתקיפה מינית או אונס של אדם בוגר ועל כך ניתן ללמוד מהספרות המקצועית בתחום.  גילוי עריות נחשב בעולם המקצועי כטראומה המורכבת ביותר שפגיעתה אנושה והיקפית, וסממניה מותירים את השורדות מותשות מהחיים ומההתמודדות עם העולם תוך הסתרת סודן.
 
עיסוק בגילוי עריות הוא מחוץ לתחום עד היום, זהו  "טאבו" שאיש אינו מוכן לעסוק בו ולמגר אותו, הנושא מביך ומבייש אך הגיעה העת להיישיר מבט לעיני קורבנותיו השקופים החיים בתוכנו וסובלים בשקט ובבדידות תהומית.
 
בתשובה לשאילתות שהעלנו בפני השרים הרלוונטים מסתבר כי אין בישראל כל תקציב ו/או פרויקט למניעת גילוי עריות והמעט שקיים
 
למעשה, הנושא "שקוף" ומתגמד, דווקא מפני ההרגל להסתירו ולקראו בשם:  "נפגעות תקיפה מינית וגילוי עריות", כאילו שמדובר באותו נושא, כשלמעשה מדובר בשני נושאים שונים מאד הן באופי הפגיעה, עוצמתה והן בנכונות להכיר בה ולדבר עליה.
 
אנו מתמחות ביצוג הנפגעות מול הרשויות, בבתי המשפט ובבניית מהלך משקם ושיוביל להחלמה -בשיתוף עם ארגוני נשים ומתנדבות נהדרות.

לצפיה בפרק מתוך התכנית "ואקום" של גל גבאי בנושא גילוי עריות לחצו כאן


 
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




[תקנון[למעלה] {מאמרים}
לייבסיטי - בניית אתרים