עורכות ועורכי דין יקרות ויקרים,

 שמי רוני א. סדובניק, עו"ד כמוכם, ואני מבקשת מכולנו לעמוד רגע ולחשוב על מעמדנו הערכי והמוסרי כנציגי מערכת המשפט –האם באמת אנו רוצים לאפשר ליורי גיא רון להיבחר בשנית לתפקיד המכובד של נציגנו לאור היותו יחד עם אישתו הבעלים של חברה ששיווקה עת ארוכה מודעות זנות בעיתונים ועשתה הון מתיווך עסקאות בגופן של נערות ונערים אומללים שנסיבות חייהם הקשים דרדרו אותם למקום האכזרי הזה?

 אני רוצה לשכנע אתכם שזה לא ערכי ולא מוסרי שהעומד בראשנו יהיה אדם שזכויות אדם כה עמומות בעיניו.

 אני לא מכירה את יורי ואת אשתו באופן אישי, מעולם לא פגשתי בהם-ואני מאמינה שיתכן והם אנשים נחמדים ברמה האישית ופועלים בסדר גמור בתחומים רבים, אלא שלא ניתן להתעלם מהעובדה שהם יחד בעלי חברה ששיווקה עת ארוכה מודעות זנות בעיתונים-וזה אומר ששיקול הדעת שלהם בעייתי כשזה מגיע למוסר וערכים.

 אני בטוחה שתגובתו של יורי לדברים שלי תהייה שאני עושה "הון פוליטי" מהפרשה הקשה הזאת-ובכן, אתם יודעים מה? הון פוליטי בזמן הבחירות הוא הון דמוקרטי-ותקופת הקמפיין היא בדיוק הזמן הנכון למצות את זכות הציבור לדעת מהם גבולות המוסר  והערכים של המועמדים הטוענים לכתר ?

 לא סתם שהנושא בוער בתוכי, כנפגעת פדופיליה בילדותי , אני מכירה את המחקרים לפיהם 96% מהנערים והנשים הנופלים לזנות ולסמים קשים הם נפגעי פדופיליה, לכן אני מקדישה את חיי להציל מהתופת הזאת נפגעי פדופיליה רגע לפני נפילתם לשואה האנושית ששמה חיים בזנות.

 אני מאמינה שצריך להפוך לימונים ללימונדה, זו הסיבה בעטייה עמדתי שנים רבות בראש המטה למאבק בסחר בנשים ויחד עם ארגוני זכויות אדם נוספים ניהלנו בכנסת, ובבתי משפט  מאבק אכזרי בגורמי המשנה המעודדים את תעשיית הסחר בנשים ומפילים עוד ועוד נערות ונערים קשיי גורל- לתוך הזוועה הזאת-חיים במעגל זנות רווי אלימות,ניצול והשפלה.

 לתדהמתנו המאבק הקשה ביותר שלנו היה דווקא נגד העיתונים וחוברות הסקס המפרסמות בפומבי מודעות זנות המשמשות כר לתיווך בין ההיצע והביקוש-על גבן של נשים ונערים שגורלם לא שפר עליהם-אז במקום שישקמו אותם –העיתונים וחברות המשווקות שטחי פירסום למודעות אלו-כולם עושים "אתנן", מדובר בתעשיה המגלגלת כל שנה מאות מיליונים, ומודעות הזנות הללו, הן המאפשרות את המסחר הזה. שוק תעשיית הסחר בגוף של נשים ונערים בישראל מפמפם בגללם של משתפי פעולה כמו יורי גיא רון ואשתו שלא טמנו כמסתבר ידם בצלחת- ועשו לביתם מתעשיית שוק בשר אדם זה.

 המאבק במפרסמי מודעות זנות העסיק אותי שנים רבות לפני ששמעתי לראשונה את שמו של יורי גיא רון. הנושא כה מרכזי וחשוב-שחקרתי אותו אקדמית ופרסמתי יחד עם עו"ד ידידה וולף מחקר בשם "הסרסור הניסתר- תפקיד התיקשורת כחוליה בשרשרת הסחר בנשים לזנות" המחקר דן בעיקר במודעות הזנות בעיתונים.

 ולא זו בלבד-בשנת 2004 הגישה המדינה כתב אישום פלילי נגד ידיעות מעריב והארץ על פרסום מודעות זנות בניגוד לחוק- במקרה מי שייצג חלק מהעיתונים היה עו"ד מיבי מוזר-יו"ר ועדת הבחירות שלנו בלשכה. כל העיתונים הללוהורשעו ונדונו לקנסות כבדים ועבודות שירות-אתם חושבים שזה גרם למשווקי מודעות הזנות לחדול סוף סוף ממעשיהם? טעיתם-התעשייה ממשיכה ומודעות הזנות נמשכות.

 והנה לפני שנה פורסם על ידי כתבת משפט וכלכלה ענת רואה בכלכליסט תחקיר רציני ומעמיק (שעבר טרם פרסומו בדיקות מקדמיות לא פשוטות בידי היועצים המשפטים של העיתון)  ולפיו-כי יורי גיא רון ואשתו הם בעלים של חברה עיסקית ששיווקה עת ארוכה שטחי פרסום למודעות הזנות הללו בעיתונים

 http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3368232,00.html

 כעורכת דין חשתי בעיטה בבטן כששמעתי את זה, יחד עם פעילות נוספות פנינו לועדת האתיקה, ולוועדה לקידום מעמד האישה בלשכה ודרשנו לדון בהיבטים המוסרים-ערכיים של היות יו"ר לשכתנו אדם שאינו רואה פסול בהכנסת כסף לכיסו מאתנן זנות של ניצול בני אדם אומללים לזנות.

 במקום להתנצל, ולהודיע שיתרום את הכסף שהרוויח ממודעות זנות נגיד למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית , יורי גיא רון שלח לוועדה לקידום מעמד האישה את דוברת הלשכה שמרית רגב שהיא לא אמורה להיות דוברת פרטית שלו אלא לייצג אוביקטיבית את כולנו-והיא מנעה קיום דיון ענייני והגנה עליו בחירוף נפש .הרגשתי כאילו אני חברת הלשכה אוייבת של הלשכה בכך שאני רואה מעשה כזה בחומרה? חשתי כל כך בודדה ומושתקת.

 בסוף יורי כן עלה בעניין זה לבירור בועדת האתיקה או המשמעת והטענות נגדו כנראה התבררו כנכונות –שכן פורסם בגלובס שהוא יצא רק עם נזיפה. למה רק נזיפה?  משום שטען שזה אישתו שניהלה בפועל את העסק והוא כבעלים שותף בכלל לא ידע מזה.(אחריות ? מנהיגות?).

 מנהיג אמיתי לוקח אחריות (וראו מקרה יצחק רבין שהתפטר כשאשתו נתפסה בקלקלתה) ועוד שאלה- איך יתכן שאשתושל גיא רון שהיא זו שעסקה לטענתו בשיווק מודעות הזנות ופירנסה אותו מכסף רע ולא מוסרי זה עושה טלפונים בימים אלו לעורכי דין רבים אחרים כחלק ממטה הבחירות שלו?

 מה קורה לנו? האם העם שלנו השתגע? איבדנו את הערכים שלנו? את שפיות שלנו?

 אנשים כמו יורי ואשתו משכילים, תורמים, נחמדים, פוטוגנים, אדיבים, מנומסים, חברמנים, לבושים ומריחים טוב ככל שיהיו, בכל זאת עסקו והרוויחו משיווק מודעות זנות- ובכל הכבוד הראוי -לא ראויים מוסרית להתמודד על תפקיד כה מכובד וייצוגי כמו ראש לשכת עו"ד.

 לדעתי, אם יורי יבחר למרות השערורייה הזאת-זאת תעודת עניות למערכת המשפט ולציבור הרחב של הלשכה ולדעתי כל מי ששם את פתק תמיכה עבורו תורם קול להורדת מניית כבוד המקצוע שלנו. 




חומר למחשבה לפני שאנחנו מצביעים. 



רוני אלוני סדובניק, עו"ד

יו"ר סיעת "
נשים מובילות שינוי"



 
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




[תקנון[למעלה] {מאמרים}
לייבסיטי - בניית אתרים