דף הבית >> מאמרים >> עריכת דין מכוונת נשים

מהי עריכת דין מוכוונת נשים?

 

נגישות לצדק ולעולם המשפט היא אחת החירויות החשובות ביותר לאדם ולאישה. ואולם, כמו בתחומים רבים, גם עולם המשפט, מוסדותיו, חוקיו, ושפתו המיוחדת –כולם בנויים בהתאמה למגדר הגברי.

 

בעידן בו נשים יוצאות יותר ויותר אל המרחב הציבורי, בעבודה, בחברה, במשפחה ובכל תחום אחר, יש להן צורך הולך וגובר בכלים משפטיים לניהול מקצועי של עניינן.

 

כשאישה צורכת את המוצר המשפטי, היא נתקלת בשפה לא מובנת, טקסטים המנוסחים גרוע, בכללי התנהגות גברית, מקצב, ותכונות שכלל אינן מתאימות למהותה הנשית. זו אחת הסיבות המרכזיות מדוע נשים נמנעות משימוש בערכאות משפטיות ככלי לפתרון מחלוקות.

 

אנו קבוצת עורכות דין בעלות אוריינטציה מגדרית נשית, פיתחנו את הנישה הייחודית של שירות משפטי המותאם ומכוון בדיוק לצרכיהן של נשים.

הגבריות והנשיות נתפסות כהפוכות ומשלימות זו את זו, ומקושרות עם שני סוגי מאפיינים, בהתאמה. מאפיינים גבריים (כלומר, מאפיינים המיוחסים יותר לגברים מנשים) כוללים החלטיות, כושר ניתוח טכני, דומיננטיות, תוקפנות, שאפתנות, כוחניות, ביטחון עצמי ותחרותיות.

מאפיינים נשיים כוללים בעיקר רגישות בין-אישית ויכולת אמפאתית גבוהה, התבוננות הוליסטית על מערכת קשרים, העדפה של פתרונות גמישים הנוצרים ממשא ומתן ופחות מהכרעה כוחנית, לנשים יותר עניין ברווחת הזולת, ותרנות ונכונות לסייע, נעימות, חמימות ועדינות. תפיסת הזמן שלהן אחרת, יכולת התעבורה והנגישות שלהן לרכב אחרת, ולכן יש להתאים את מכלול המערך המשפטי לצרכיהן והעדפותיהן.

מאפייני מגדר אינם נובעים בהכרח ישירות ובלעדית מהבדלים ביולוגיים בין שני המינים, אלא מבטאים את התפיסה התרבותית המתרגמת שוני ביולוגי לערכים הקובעים את המעמד החברתי של המינים בחברה. כך, התפיסה או הציפיות המגדריות מעצבות את תהליכי החברות של נשים וגברים ומקבעת דפוסים היררכיים המקנים לרוב עליונות לגברים בחברה.

מכיוון שגם ההקשר התרבותי וההיסטורי של שימוש בעולם המשפט ככלי הינו מתחם גברי זכרי וכך גם כללי ההתנהגות בו, הבגדים והצבעים שבהם לבושים עורכי הדין והשופטים, צורת הישיבה באולם המשפט וכד'- הכל מעוצב ומתנהג "גברית". דווקא משום כך, חשוב שתהיי מיוצגת בידי עורכות דין המעניקות שירות משפטי בשפה נשית וזוהי מהותה של עריכת דין מכוונת נשים.



 
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




[תקנון[למעלה] {מאמרים}
לייבסיטי - בניית אתרים